با 10 مورد از کاربردهای جالب یخ حبه ای آشنا شوید

یخ حبه ای

یخ چیست؟

یخ با پیوستگی مولکول آب و پیوند هیدروژنی ساخته می شود و از منجمد شده آب بدست می آید، یخ دارای چگالی 0/9 گرم  در سانتی متر مکعب می باشد، به بیانی دیگر باید گفت یخ از شفافیت بالایی برخوردار بوده و فاقد رنگ و بو است و در خنک سازی نوشیدنی ها، مواد غذایی و آب بسیار تاثیرگذار می باشد، به همین دلیل در کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل ها، تالارها و … بیشترین استفاده را دارد، بدین منظور افراد آب را داخل سیستم برودتی از جمله فریزر و یخچال قرار می دهند تا در کمترین زمان به یخ تبدیل شود. در ادامه به بررسی و توضیح یخ حبه ای می پردازیم.

همانطور که ذکر شد یخ ها شفافیت بالایی دارند و اگر اجسامی و یا شیئی را پشت یخ قرار دهید قابل دید خواهد بود و این به علت داشتن حالت کریستالی و شیشه ای یخ است، بیشتر افراد از یخ جهت نگهداری و جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی و فرآورده گوشتی استفاده می کنند، ساختار یخ ها به گونه ای است که دارای دو اتم هیدروژن (با پیوند هیدروژنی) و یک اکسیژن می باشند، یخ ها انواع مختلفی دارند و در ابعاد مختلف قابل تولید هستند.

رایج ترین یخ هایی که امروزه در بازار بیشترین استفاده را دارند یخ های حبه ای، یخ های قالبی و یخ های پولکی است، البته استفاده از یخ های حبه ای در بین عموم مرسوم تر بوده و این به دلیل ابعاد بسیار کوچک آنها و زیبایی و شفافیت بالایی این یخ ها می باشد که استفاده از آن را در بیشتر مکان ها راحت تر نموده است، در این مقاله با 10 مورد از کاربردهای جالب یخ حبه ای آشنا خواهید شد، پس تا پایان با ما همراه باشید.

یخ حبه ای

10 مورد از کاربردهای جالب یخ حبه ای

یخ حبه ای در رقیق سازی سس

یخ حبه ای بهترین وسیله جهت رقیق سازی سس است، به همین دلیل در آشپزخانه ها و صنایع غذایی بیشترین کاربرد را داشته و مصرف کننده می تواند بعد از تهیه سالاد سریعاً سس را رقیق و به راحتی روی سالاد بریزد، چرا که سالاد با این یخ ها حالتی کِرمی به خود گرفته و شل تر می شود، همچنین سس با یخ خنک شده و حس بهتری به مصرف کننده دست می دهد.

شما می توانید قبل از تهیه سالاد چند حبه یخ را داخل ظرف سس بریزید و آن را خوب تکان دهید تا سس فوراً خنک و رقیق گردد، البته درب ظرف را محکم بندید تا از ریخته شدن سس جلوگیری شود.

استفاده از یخ  در مراسمات

یخ حبه ای بهترین گزینه جهت استفاده در مراسمات مختلف است، چرا که این یخ ها ظاهری زیبا و کریستالی دارند و توجه همگان را بر می انگیزند، در واقع اگر جسمی را پشت این یخ ها قرار دهید به راحتی قابل مشاهده خواهد بود، بنابراین در داخل لیوان ها و پارچ ها بسیار جالب دیده شده و حالت تشریفاتی ایجاد می گردد، به همین دلیل در مهمانی ها و مراسمات مختلف جهت خنک کردن نوشیدنی از یخ استفاده می شود، این یخ ها در عروسی ها، تالارها، غذاخوری ها و … بیشترین استفاده را دارند.

جهت زیباتر جلوه دادن یخ ها می توان قبل از بسته شدن آب در داخل آن از گل های زیبا، گیاهان خاص و یا میوه استفاده نمود، بنابراین این گل ها و میوه ها بعد از بسته شدن آب، در داخل یخ محبوس شده و با شفافیت بالایی نشان داده می شوند، در نتیجه احساس خوبی به مصرف کننده دست می دهد، می توان از این یخ ها جهت خنک سازی نوشابه، دوغ، آبمیوه و … استفاده کرد.

یخ حبه ای

تاثیر یخ حبه ای بر روی پوست

بیشتر افراد از یخ  بر روی پوست استفاده می کنند تا التهاب و ورم پوست برطرف گردد و نیز یخ در تسکین دردهای پوستی موثر است، یخ حبه ای در درمان زخم های پوستی بسیار خوب عمل نموده و پوست را زیباتر می کند، بدین منظور می بایست حبه های یخ را داخل پارچه و یا حوله قرار داد، آنگاه اجازه دهید یخ به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان باقی بماند تا اثرات بی نظیر آن روی پوست را ببینید.

در صورتی که پوست شما از طریق نیش حشرات و یا زنبور دچار التهاب و ورم شده است، می توانید از یک حبه یخ جهت کاهش التهاب و درد استفاده کنید و این به دلیل خشک و خنک بودن یخ های حبه ای است.

یخ در رفع سیاهی و کبودی پوست نیز موثر است، بنابراین مصرف کننده می تواند یک حبه یخ را روی محل مورد نظر قرار دهد تا سریعا سیاهی و یا کبودی رفع شده و از میزان درد به شدت کاهش یابد.

یخ حبه ای

یخ حبه ای در رستوران ها، هتل ها و کافی شاپ ها

یخ های حبه ای اندازه های کوچکی داشته و از لحاظ ظاهری بسیار جالب هستند و حالتی کریستالی دارند، در نتیجه مصرف کنندگان از این یخ ها جهت خنک کردن بیشتر نوشیدنی ها استفاده می کنند، همین عامل سبب شده  استفاده از یخ حبه ای در کافی شاپ ها، هتل ها، رستوران ها و آبمیوه فروشی ها و … رایج تر گردد، شفافیت بالای این یخ ها توجه همگان بر می انگیزند و نیز در خنک سازی فوری مایعات تاثیرگذار است، در نتیجه رضایت مشتری جلب گردیده و روز به روز به مشتریان افزوده می گردد.

امکان آبیاری گل و گیاه با یخ حبه ای

امروزه از یخ حبه ای جهت آب دادن به گل ها و گیاهان نیز استفاده می شود، بگونه ای که اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید می توانید از تکه های یخ در داخل گلدان ها استفاده کنید تا یخ ها به مدت چند روز از خشک ماندن خاک گلدان جلوگیری کنند، در واقع یخ های حبه ای از سطح ماندگاری بالایی برخوردارند و ذوب شدن آنها به تدریج صورت گرفته و در مرطوب نگهداشتن خاک گلدان تاثیرگذارند، بدین وسیله گل ها و گیاهان پژمرده نمی شوند.

استفاده از یخ حبه ای در مصارف آرایشی

یخ حبه ای را می توان جهت کاهش التهاب پوستی استفاده کرد، امروزه در آرایشگاه ها بعد از اصلاح ابرو و صورت از یخ استفاده می شود  تا از شدت قرمزی و ورم اطراف چشم ها و ابروها پیشگیری گردد، چرا که یخ سریعاً ورم را فروکش کرده و در کاهش میزان درد نیز موثر است.

امروزه از یخ بمنظور ماسک چشم نیز استفاده می گردد، جهت این کار می توانید یخ را داخل حوله و یا پارچه ای قرار داد و آن را به مدت چند دقیقه روی چشم ها قرار داده تا از میزان پف کردگی چشم بشدت کاسته شود.

یخ حبه ای

عدم نیاز به خرد کردن

همانطور که می دانید اندازه یخ های حبه ای بسیار کوچک است و به خرد کردن آنها نیازی نیست، بدین وسیله در زمان صرفه جویی شده و می توان از آنها بصورت فوری استفاده کرد، در واقع یخ ها بعد از خرد شدن شکل اولیه خود را از دست می دهند، ولی این یخ ها ظاهری یکدست و منظم دارند و این به دلیل عدم نیاز به خرد کردن است.

استفاده بعنوان یخ در بهشت

یخ در بهشت از دیگر مواردی است که جهت درست کردن آن به یخ نیاز است، در واقع یخ در بهشت از میوه های منجمد شده و یخ حاصل می گردد و امروزه در بیشتر رستوران ها، کافی شاپ ها، کافه های بین راهی و سوله ها به مشتریان عرضه می گردد، تا در فصل تابستان عطش مصرف کننده را برطرف و حرارت بدن را بشدت کاهش دهد.

امروزه یخ حبه ای در بیشتر کافه ها و دکه های بستنی فروشی و آبمیوه فروشی به مصرف می رسد.

جلوگیری از دلمه شدن چاشنی ها و رُب

از یخ های حبه ای جهت جلوگیری از دلمه شدن چاشنی ها، سس، رُب گوجه فرنگی و رب انار و سایر چاشنی ها نیز استفاده می شود، بدین وسیله هنگامی که فرآیند دلمه شدن رب شروع می شود باید از تکه ای یخ حبه ای استفاده کرد و نیز از مخلوط کردن رب غافل نشوید، بنابراین دلمه تشکیل نمی گردد.

یخ حبه ای

 یخ در رفع چروک لباس و رفع لکه ها در لباس

حبه های یخ تاثیر فراوانی در رفع چروک لباس دارند، در واقع گاهی چروک های شدیدی روی لباس ها ایجاد می گردد که با اتو صاف نمی شوند، بنابراین شما می توانید از حبه های یخ استفاده کنید، بدین منظور بهتر است تکه های یخ را داخل پارچه ای تمیز قرار دهید و روی بخش چروک شده  بگذارید و سپس اتو بکشید، در این حال خواهید دید که بخش چروک شده به طور معجزه آسایی صاف می شود.

یخ حبه ای در رفع لکه های لباس نیز موثر است، زمانی که روی لباس خوراکی ریخت و یا لکه ای ایجاد شد، می توانید از تکه یخ روی بخش مورد نظر استفاده کنید تا لکه ایجاد نگردد، اما اگر در پاک کردن موضع مورد نظر از آب سرد استفاده شود لکه کاملاً پاک نمی شود.

تکه های یح حبه ای در پاک کردن آدامس روی لباس نیز موثر است، بدین منظور باید آدامس را مستقیماً به لباس چسباند تا به آسانی از لباس جدا گردد.

خنک سازی محیط با یخ حبه ای

  • توجه کنید که یخ حبه ای در خنک سازی محیط نیز موثر است، شما می توانید تکه های یخ را داخل ظرفی قرار داده و ظرف را مقابل پنکه قرار دهید تا خنکی مطبوعی در محیط ایجاد گردد، در واقع تکه های یخ در مقابل پنکه همانند کولر عمل می کنند.

ویژگی های یخ حبه ای

  • دارای ظاهری شیک و شفاف (بهترین گزینه جهت استفاده در مهمانی ها و مراسمات)
  • قابلیت خنک سازی محیط (با قرار دادن جلوی پنکه)
  • یخ حبه ای جلوگیری از دلمه شدن رب و چاشنی ها
  • بهبود زخم ها، سیاهی پوست و التهاب پوستی
  • رفع پف کردگی چشم ها
  • رفع لکه های لباس و آدامس
  • استفاده بعنوان آبیاری گل و گیاه

برای مشاهده یخساز های هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *