کارکرد یخسازها و یخ خرد کن ها

یخساز

کارکرد یخسازها و یخ خرد کن ها (حبه ای – پولکی – قالبی – یخ خرد کن)

از گذشته تاکنون تولید یخ و خرد کردن آنها از دغدغه های اصلی مردم و صنایع بوده است، بیشتر افراد از یخ جهت خنک کردن نوشیدنی ها و یا منجمد نگهداشتن مواد غذایی فاسد شدنی از جمله گوشت و ماهی استفاده می کند، می توان از یخ در بتن سازی ها و کشتارگاه ها نیز استفاده کرد، در بیشتر صنایع از یخ جهت خنک سازی محیط استفاده می کنند، همین عامل سبب تولید تجهیزات مختلفی شده که می توان از آنها جهت تولید یخ استفاده کرد و نیز تجهیزاتی تولید شده اند که مخصوص خرد کردن یخ در ابعاد و اندازه های مختلف است، بگونه ای که بعد از تولید یخ باید آنها را با دستگاهی ویژه خرد کرد، در این مقاله مقصد ارائه مطالبی در باب یخساز ها و یخ خرد کن ها را داریم.

شرکت صنعتی هیمورا تولید کننده برتر تجهیزات صنعتی و خانگی از جمله انواع یخسازها و یخ خردکن ها است، این تجهیزات بر مبنای تکنولوژی روز طراحی شده اند و دارای قطعاتی با کیفیت و استاندارد می باشند، یخ خردکن ها و یخسازهای تولیدی هیمورا در ظرفیت ها و مدل های مختلف قابل تولید است و بیشترین فروش را در سطح کشور و سایر کشورهای همجوار دارا می باشند.

یخساز

تعریف یخساز

یخساز از دسته تجهیزاتی است که از قابلیت تولید یخ در تمامی فصول برخوردار بوده و می توان از آن در تمامی مناطق آب و هوایی استفاده کرد، به بیانی دیگر باید گفت یخسازها مجهز به سیستم تبرید بوده و معمولاً از نوع تراکمی می باشند، یخسازها در انواع و مدل های مختلف تولید می شوند که رایج ترین آنها شامل یخسازهای قالبی، پولکی و حبه ای است، هر کدام از این یخسازها در ظرفیت های مختلف موجود بوده و با رعایت بهداشت بالا طراحی شده اند، به همین دلیل یخ ها از سطح بهداشت بالایی برخوردار بوده و می توان از آنها بصورت خوراکی در صنایع غذایی استفاده کرد.

 یخسازهای پولکی در انواع مختلفی طراحی شده اند و بیشترین استفاده را در کشتارگاه ها، کارخانجات، فروشگاه های گوشت و ماهی فروشی، لنج های ماهیگیری و … دارند، این دستگاه مواد غذایی را به صورت منجمد نگهداری و از فاسد شدن آنها جلوگیری می کند.

یخسازهای پولکی از دیگر یخسازهای تولیدی هیمورا هستند که یخ را در ابعاد بسیار ریز تولید می کنند، یخ های تولیدی توسط این یخساز پولکی حالت سکه ای داشته و روزانه می توان با آن مقدار فراوانی یخ تولید کرد، یخسازهای قالبی جزو رایج ترین یخسازهای هیمورا هستند که یخ ها را در قالب های مختلف تولید می کنند، این دستگاه مجهز به مخزن قالبی، پرکن قالبی و قالب هایی در شکل های مختلف است، همچنین در طراحی آن از کمپرسور، کندانسور (هوایی یا آبی)، کویل اواپراتور و … استفاده شده است.

خصوصیات یخساز قالبی هیمورا

  • از رایج ترین یخسازهای قالبی هیمورا می توان به یخساز 24 قالب، یخساز 15 قالب، یخساز 200 قالب، یخساز 50 قالبی و یخساز 100 قالبی اشاره کرد، جنس بدنه، قالب ها و مخازن این یخسازها از ورق گالوانیزه مستحکم است که ضد زنگ و ضد سایش بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و برودت دارند، در صورتی که مشتری درخواست کند می توان به جای ورق گالوانیزه از پی وی سی (PVC) استفاده کرد.
  • یخسازهای قالبی مجهز به کمپرسور پرقدرت هستند که برودت مورد نیاز آب را به بهترین نحو تامین می کند، کمپرسور این یخسازها را می توان برحسب درخواست مشتری از نوع کوپلند و دانفوس انتخاب کرد، این دستگاه از قطعاتی مرغوب و باکیفیت تشکیل شده و این عامل در تمایز بین این محصول با سایر محصولات مشابه نقش داشته است.
  • جهت افزایش فشار در این یخسازها از گاز استفاده می شود، بدین وسیله گاز از کمپرسور به راحتی رد و بدل می کند.
  • ایزولاسیون یخسازهای قالبی هیمورا از نوع پلاستوفوم می باشد که از دانسیته بالایی برخوردار است، در بخش داخلی این دستگاه از جوشکاری آرگون و بهداشتی استفاده شده و سیم جوش های کاربردی در این دستگاه از نوع استیل است.
  • دمای یخسازهای قالبی را می توان به دلخواه کم و یا زیاد کرد، همچنین امکان تنظیم دما به صورت خودکار نیز وجود دارد، چرا که در تولید آن از ترموستات استفاده شده است، در واقع ترموستات دما را در حد تعادل نگه می دارد.
  • یخ های تولیدی توسط یخسازهای قالبی هیمورا از شفافیت بالایی برخوردارند و حالت کریستالی دارند، در نتیجه باید گفت می توان از این یخسازها در آبمیوه فروشی ها و کافی شاپ ها نیز استفاده کرد.

یخساز

یخسازهای پولکی هیمورا

  • جنس بدنه و تیغه کاربردی در یخسازهای پولکی از استنلس استیل 304 نگیر است، مکانیزم یخسازی در این دستگاه دو بار در طول شبانه روز است، یعنی هر 12 ساعت مقدار فراوانی یخ تولید می کند.
  • از یخسازهای پولکی هیمورا می توان در مرغداری ها، صنایع بتن سازی، پروژه های ساختمان ها و کشتارگاه ها استفاده کرد، این یخسازها در منجمد کردن فرآورده های گوشتی و نگهداری مواد غذایی بسیار تاثیرگذار هستند.
  • یخسازهای پولکی در ظرفیت های مختلف قابل تولید بوده و مجهز به تیغه و درام است، بگونه ای که بعد از روشن کردن دستگاه درام به حرکت در می آید و یخ به صورت پولکی تولید می گردد، توجه کنید که ظرفیت های بالای یخساز پولکی دارای درام ثابت بوده و در زمان تولید فقط تیغه ها به چرخش در می آیند.
  • اصلی ترین بخش تشکیل دهنده این یخساز درام است که عملکرد آن همانند اواپراتور می باشد، در واقع یخ های چسبیده به درام توسط تیغه های استیل تراشیده می شوند.
  • یخسازهای پولکی حالتی کاملاً گرد دارند و معمولاً روی جداره درونی مخزن آب می ریزد تا خنک شده و آب سریعاً بسته و یخ تولید شود، بنابراین یخ در لایه های بسیار نازکی ایجاد شده و یخ ها بعد از تراشیده شدن از بخش پایین درام به سمت مخزن جمع آوری یخ ریخته می شود.
  • همانطور که ذکر شد تیغه های این دستگاه از جنس استیل هستند و مکان قرارگیری تیغه ها پشت دستگاه می باشد و نیازی به تیز کردن ندارند، چرا که زمانی که یخ ها برش داده می شوند تیغه با یخ ها تیز می شوند.
  • درام های یخسازهای پولکی در دو حالت ثابت و متحرک قابل ساخت است که ظرفیت های کمتر از 1 تن مجهز به درام متحرک و ظرفیت های بالاتر از 1 تن دارای درام ثابت هستند.
یخساز

موارد قابل توجه در مورد یخسازهای پولکی

  • یخ های تولیدی توسط این دستگاه کاملاً خشک هستند، به همین دلیل می توان از آنها زمانی که نیاز به حمل مواد غذایی به جاهای دوردست است استفاده کرد تا در طی مسیر مواد غذایی فاسد نشوند.
  • با یخ های پولکی می توان دمای بتن ها را کنترل و از ترک خوردن آنها پیشگیری کرد، به همین دلیل استفاده از این یخساز در صنایع ساختمانی، سدسازی و پروژه های عمرانی الزامی است.
  • از این یخساز می توان به منظور خنک سازی مایعات و نوشیدنی ها استفاده کرد، به همین دلیل در کارگاه ها و کارخانجات بیشترین استفاده را دارد و در سریع ترین زمان مایعات و نوشیدنی ها را خنک می کند.
  • بعد از صید ماهی و سایر آبزیان باید حرارت آنها را تا حد امکان کاهش داد و از فاسد شدن آنها جلوگیری کرد، در نتیجه با تهیه یخساز پولکی می توان یخ های فراوانی تولید و از آنها جهت کاهش دمای ماهی ها و آبزیان استفاده کرد، بدین منظور استفاده از این دستگاه در صنایع شیلات و آبزیان بیشتر به چشم می خورد.
  • این دستگاه با رعایت بهداشت بالا طراحی شده و تمامی بخش های دستگاه که مستقیماً با آب و یخ در تماسند از استیل هستند، این یخ ها بسیار تمیز و خشک می باشند و در آنها اثر چسبندگی دیده نمی شود.
  • یخساز پولکی جهت خنک سازی از کمپرسور استفاده می شود و کمپرسور از نوع دانفوس و یا کوپلند است.
  • درام کاربردی در این دستگاه حالت دوجداره داشته و بین جداره ها گاز به صورت یکسان جریان یافته و یخ ها با ظرفیت بالایی به صورت پولکی تراشیده می شوند.

یخساز های حبه ای

  • یخساز حبه ای نوعی دیگر از یخسازهای هیمورا است که بصورت خانگی و نیمه صنعتی قابل تولید است، این دستگاه بهترین وسیله جهت تهیه یخ در رستوران ها و کافی شاپ ها بوده و البته از آن جهت تهیه یخ مورد نیاز مغازه ها، فروشگاه ها و آبمیوه فروشی ها نیز استفاده می شود، این یخساز یخ ها را با کیفیتی بالا و به صورت کاملاً بهداشتی تولید می کند.
  • یخسازهای حبه ای در ظرفیت های متعدد قابل ساخت است و می توان ظرفیت های پایین این دستگاه را در منازل به منظور تولید یخ استفاده کرد، در واقع این دستگاه به صورت ساعتی یخ تولید می کند، برای مثال یخسازهای حبه ای 11 کیلو در هر ساعت 11 کیلو یخ تولید می کنند، بدین وسیله در طی روز مقدار زیادی یخ تولید و می توان از آن استفاده و یا آنها را جهت فروش به بازار عرضه کرد.
یخساز

عملکرد یخساز حبه ای

  • یخساز های حبه ای به گونه ای طراحی شده اند که پس از تولید مقدار کافی یخ و پر شدن مخزن، به صورت اتوماتیک عملیات یخسازی متوقف می شود، در واقع با پر شدن مخزن فقط فرآیند تولید یخ متوقف می شود و تامین برودتی همچنان ادامه دارد، در نتیجه یخ ها آب نمی شوند، زمانی که یخ ها از مخزن برداشته می شوند مجدداً دستگاه شروع به کار نموده و یخ تولید می کند تا ظرفیت مخزن کامل شود.

ویژگی های یخساز حبه ای هیمورا

  • جهت نصب این یخساز نیاز به فرد متخصص نیست و به راحتی می توان آن را به برق متصل کرد، در واقع میزان مصرف این دستگاه بر حسب ظرفیت آن برق تکفاز یا سه فاز است.
  • یخسازهای حبه ای را می توان مستقیماً به آب شهری متصل کرد تا هر زمانی که نیاز باشد آب بصورت خودکار به داخل دستگاه هدایت گردد، در نتیجه نیازی به پر کردن مخزن به صورت دستی نیست.
  • در تولید مخزن، بدنه و سایر بخش های دستگاه که با آب تماس مستقیمی دارند از جنس استنلس استیل استفاده شده است، بگونه ای که در مقابل رطوبت و برودت مقاوم بوده و ضد خش و ضد زنگ می باشد.
  • امروزه در بیشتر صنایع از قبیل کافی شاپ ها و آبمیوه فروشی ها از یخساز حبه ای استفاده می شود، این دستگاه ها از لحاظ ظاهری شیک و مدرن هستند و توجه اطرافیان را به خود جلب می کنند، در نتیجه می توان این یخسازها را در زاویه دید مشتری قرار داد.
  • در تولید یخسازهای حبه ای از موتور و کمپرسور استفاده شده که کمپرسور از نوع کوپلند یا دانفوس بوده و می توان این دستگاه را به صورت یک موتور و دو موتوره طراحی کرد.
  • بدنه یخسازهای حبه ای هیمورا معمولاً حالت دوجداره دارند و البته ظرفیت های بالاتر را می توان به صورت سه جداره نیز طراحی کرد.
  • به دلیل تماس مستقیم آب با این یخساز احتمال ایجاد رسوب بالاست، بنابراین در تولید این دستگاه از رسوب گیر استفاده شده است، در واقع رسوب گیر از استهلاک قطعات دستگاه جلوگیری می کند.

یخساز

یخ خردکن های تولیدی هیمورا

  • شرکت هیمورا تولید کننده انواع دستگاه های یخ خرد کن در سطح کشور و خاورمیانه است، یخ خرد کن های این شرکت در کمترین زمان یخ های خوراکی را خرد می کنند، این دستگاه دارای بدنه ای از جنس استنلس استیل 304 نگیر است و احتمال زنگ زدگی و ساییدگی در آن وجود ندارد، در نتیجه طول عمر بالایی دارد.
  • جهت انتقال نیرو در این دستگاه از تسمه استفاده شده و موتور این دستگاه از نوع موتوژن تبریز است، موتوژن تبریز جزو برترین موتورهایی بازار بوده و از سطح قدرت بالایی برخوردار است.
  • از یخساز ها می توان در فروشگاه های عرضه گوشت، ماهی و سایر آبزیان استفاده کرد، همچنین این دستگاه بهترین گزینه جهت استفاده در کشتارگاه ها، بتن سازی ها، کافی شاپ ها و رستوران ها است، تا بتوان مقدار یخ فراوانی را خرد کرد و از آنها جهت نگهداری مواد غذایی استفاده کرد، یخ خرد کن ها در مراکز تولید و فروش یخ نیز به مصرف می رسند.
  • یخ خرد کن های تولیدی هیمورا دارای وزن بسیار سبکی هستند، در نتیجه به راحتی می توان آنها را حمل و جابجا کرد، این دستگاه به صورت کاملاً بهداشتی و مطابق با استانداردهای معتبر ISO 9001 : 2008 طراحی شده است، در نتیجه کیفیت یخ خرد کن های این شرکت برای همه ثابت شده است.
  • جهت استفاده از یخ خرد کن های مذکور نیازی به تخصص نیست، در نتیجه هر فردی می تواند از آن استفاده نماید، این دستگاه ها با ایمنی بالایی طراحی شده اند.

ویژگی یخ خردکن های هیمورا

  • این دستگاه ها در مدت زمانی کوتاه از قابلیت خرد و پودر کردن مقدار فراوانی یخ برخوردارند، بگونه ای که می توان یخ ها را تبدیل به برفک نیز کرد تا بتوان به راحتی از آن جهت خنک سازی نوشیدنی ها استفاده کرد.
  • در این دستگاه انتقال نیرو توسط موتور تسمه پولی صورت می گیرد و جنس تیغه های این دستگاه نیز از استیل است، در واقع این دستگاه یخ ها را در دو حالت پودری و بادامی خرد می کند، بنابراین می توان از آنها در کشتارگاه ها جهت جلوگیری از فاسد شدن لاشه ها استفاده کرد، چرا که لاشه ها حرارت بالایی داشته و داغ هستند و اگر از یخ های خرد شده و ریز استفاده نشود سریعاً خراب می شوند، بنابراین استفاده از یک یخ خرد کن در این مکان ها الزامی است.
  • یخساز های مذکور را می توان به صورت سفارشی نیز طراحی کرد، در نتیجه اگر مشتری سفارش دهد می توان به جای استیل از ورق گالوانیزه استفاده کرد، در این شرایط (استفاده از گالوانیزه) قیمت دستگاه کمتر خواهد بود.
  • از این یخ خرد کن در مغازه، فروشگاه ها و قصابی ها نیز استفاده می شود، همچنین می توان از این دستگاه جهت خرد کردن انواع یخ از قبیل یخ های حبه ای، قالبی و پولکی استفاده کرد و حتی آنها را پودر و برفکی کرد.
  • این دستگاه در برابر رسوب زدگی مقاومت بالایی دارد و با برق تغذیه می شود، موتور این دستگاه با برق 220 ولت و یا سه فاز کار می کند.
یخساز

مزیت های یخساز ها و یخ خردکن های تولیدی هیمورا

  • تولید مطابق با استانداردهای معتبر جهانی (ISO 9001: 2008)
  • تولید به صورت کاملاً بهداشتی
  • یخساز قابلیت تولید در مدل ها و ظرفیت های مختلف
  • تولید برحسب جدیدترین تکنولوژی جهانی
  • ضد زنگ و ضد ساییدگی
  • قابلیت تولید به صورت سفارشی
  • تعمیر و نگهداری کم هزینه
  • دارای یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش

برای مشاهده یخساز های هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *