با 6مورد از کاربردهای یخ ساز پودری آشنا شوید

یخساز های پودری

با 6مورد از کاربردهای یخساز های پودری آشنا شوید

نیاز به یخ در زندگی انسان امری اجتناب ناپذیر است که از آن برای خنک کردن نوشیدنی و آب در فصل های گرم سال استفاده می کند. استفاده از یخ گذشته ی درازی دارد و در قدیم نیز توسط افراد مورد استفاده قرار می گرفت و از آن برای خنک شدن در فصول گرم سال استفاده می کردند. در آن زمان ها یخ به صورت قالب های بزرگی در بین راه ها فروخته می شد و می بایست بعد از خرید آنرا با یک وسیله ی دستی خرد می کردند که کار سخت و خطرناکی بود. امروزه از یخ علاوه بر مصارف خوردنی استفاده های دیگری نیز از قبیل منجمد کردن مواد غذایی برای جلوگیری از فاسد شدن آنها و یا ارسال این مواد به مناطق دور و گرم تر استفاده می کنند.  در ادامه با یخساز های پودری آشنا می شویم.

یخ سازها دستگاه های خاصی هستند که برای ساخت یخ در مدل ها و اندازه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت هیمورا از شرکت هایی می باشد که دستگاه های یخ ساز متنوعی در انواع ظرفیت ها ارائه می کند. یخ سازهای ساخت این شرکت به علت استفاده از قطعات با کیفیت و مرغوب در گروه بهترین یخ سازهای صنعتی قرار دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

از جمله موارد استفاده از یخ ها در مراکزی مانند کشتارگاه ها می باشد که مدام با انواع گوشت دام سرو کار دارند و برای جلوگیری از فاسد شدن آنها مجبور به استفاده از یخ هستند. یخ ها امروزه در حالت های کاملا متنوعی مانند یخ های قالبی، یخ های حبه ای، یخ های پودری و یخ های پولکی ساخته می شوند. موارد مصرف این یخ ها متفاوت می باشد و یخ سازی که آنها را تولید می کند نیز دارای ساختار متفاوتی می باشد.

یخساز های پودری

معرفی یخ ساز

یخ ساز نام دستگاهی است که برای ساخت یخ در اندازه های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این دستگاه در تمام فصول سال امکان پذیر است و می توان در تمام فصول از آن برای ساخت یخ استفاده کرد. این سیستم ها به دلیل مجهز بودن به سیستم تبریدی که باعث یخ بستن آب می شود در تمام شرایط و آب و هوایی قابلیت استفاده را دارند. رایج ترین یخ سازها، یخ  سازهای قالبی، پودری، حبه ای و پولکی هستند که در شرکت هیمورا ساخته می شوند. هرکدام از این یخ سازها را می توان در ظرفیت های متفاوتی تولید و عرضه کرد. یخساز های پودری یکی از انواع یخساز ها می باشد که توسط شرکت هیمورا نیز تولید می شود.

ساخت یخ در دستگاه های یخ ساز با رعایت کامل بهداشت انجام می گیرد و می توان از آنها در صنایع غذایی نیز استفاده کرد. دستگاه های یخ ساز دارای سیستم تبریدی هستند و از نوع تراکمی می باشند و متشکل از یک وان و یا جایگاه تشکیل یخ می باشند که یخ بعد از ساخته شدن درون آن قرار می گیرد. از جمله پر مصرف ترین دستگاه های ساخت یخ، یخ سازهای پودری هستند که در اینجا به موارد استفاده از آنها اشاره ای خواهیم کرد.

یخساز های پودری

یخ ساز پودری چیست

یخساز های پودری از سری دستگاه های ساخت یخ هستند که برای ساخت یخ به صورت پودری و یا حالت برفی مورد استفاده قرار می گیرند. از این دستگاه ها در صنایع مختلفی استفاده می شود و به دلیل داشتن شکل پودری یخ آنها باعث جذب سریع حرارت می شوند.از جمله موارد مصرف این دستگاه ها در صنایع شیلات و در بازارهای ماهی فروشی می باشد. در اینگونه مکان ها بعد از صید ماهی برای اینکه ماهی ها در اثر گرما فاسد نشوند از یخ های پودری که قدرت جذب حرارت بالایی دارند استفاده می شود، این یخ ها باعث تازه ماندن ماهی می شوند.

از تفاوت های این یخ های پودری با دیگر یخ ها در شکل خاص آنها می باشد. یخ های دیگر معمولا به شکل های خاصی ساخته می شوند که دارای سطوح صیقلی و خاصی هستند و از لبه های تیزتری برخوردارند، اما یخ های پودری شکلی شبیه به برف دارند و مانند پودر بر روی اجسام ریخته می شوند و تمام سطح آنها را پوشش می دهند. دستگاه های یخ ساز پودری را می توان در دو مدل بزرگ صنعتی برای صنایع بزرگتر طراحی کرد و یا در سایزهای کوچکتر برای استفاده در مغازه ها طراحی و تولید نمود.

6 مورد از مهم ترین موارد استفاده از یخ های پودری

  1. از جمله مهم ترین موارد مصرف این یخ ها در مراکز ذبح دام ها می باشد، زیرا در این مراکز بعد از ذبح کردن دام ها آنها را به صورت تکه های کوچکتر خرد می کنند و برای اینکه فاسد نشوند روی آنها را با یخ های پودری می پوشانند، این تکه های یخ به دلیل داشتن شکلی مانند برف گرما را سریع جذب می کنند و با رساندن مواد به نقطه ی انجماد از فاسد شدن آنها جلوگیری می کنند.
  2. از دیگر موارد استفاده از این یخ های پودری در آزمایشگاه ها می باشد. در این گونه مکان ها به دلیل سروکار داشتن با مواد شیمیایی و برای پایین آوردن دمای سریع آنها از یخ های پودری استفاده می کنند.
  3. یکی دیگر از موارد کاربردی این تکه های برف مانند یخ در کافی شاپ ها و آبمیوه فروشی ها برای درست کردن یخ در بهشت است. یخ در بهشت از جمله نوشیدنی های بسیار خوشمزه ای است که پر از تکه های پودری یخ می باشد و گرمای طاقت فرسای تابستان را از بین می برد. برای تهیه این یخ ها می توان از یخساز های پودری استفاده کرد.
  4. در نواحی شمالی و جنوبی کشور که صید ماهی و دیگر آبزیان رونق فراوانی دارد از این تکه های یخ برای حفظ و نگهداری این آبزیان و جلوگیری از فاسد شدن آنها استفاده می کنند.
  5. در برخی از مراکز تولید مواد پروتئینی که کار صادر کردن این مواد را انجام می دهند نیز از یخ های پودری برای حفظ تازگی این گونه مواد استفاده می کنند.
  6. در مرغداری ها نیز این تکه های یخ برای نگهداری از مرغ های تکه تکه شده استفاده می کنند تا بدون خراب شدن به دست مشتریان برسد.
یخساز های پودری

موارد کلیدی در مورد یخساز های پودری

  • یخ های پودری بایستی در دمایی مابین 2 الی 10 درجه ی سانتیگراد نگهداری شوند زیرا در غیر این صورت به صورت توده ای شکل در می آیند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های یخ سازهای پودری راندمان بالای آنها می باشد، این یخ سازها می توانند ساعات طولانی بدون ایجاد مشکل کار کنند و یخ های پودری کاربردی تولید کنند.
  • یخساز های پودری در هر دما و شرایط محیطی می توانند یخ تولید کنند و گرمای هوا بر عملکرد آنها تاثیری ندارد.
  • دستگاه های یخ ساز با یخ سازهایی که درون فریزرها قرار می دهند کاملا فرق دارند به همین دلیل یخی نیز که تولید می کنند با دیگر قالب های یخ کاملا متفاوت می باشد.
  • یکی از مزایای استفاده از یخ های پودری این است که دیرتر آب می شوند و برخلاف دیگر تکه های یخ که در زمان استفاده بایستی خرد شوند که این کار خود باعث کاهش دمای آن شده و باعث زودتر آب شدن آنها می شود، نیستند.
  • یخ های پودری بسته به نوع دستگاه تولیدیشان یخ هایی با ضخامت های متفاوت می باشند و گاه می توانند ضخامتی تا اندازه ی 9 میلی متر داشته باشند و یا حتی کاملا ریزتر تولید گردند.

برای مشاهده یخساز های هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *